SiKing

May 27, 2008

Proč nejsem Čech

Filed under: cechy — SiKing @ 11:48 pm
Tags: ,

Tak už mi došlo proč mě Češi, opravdoví Češi, neberou vážně. Bacha, jestli máte zásadní problém s kritikou tak raději přestaňte číst teď!

Typický dnešní Čech vyrostl ve strašném byrokratickém systému. Za ty léta ho pud sebezáchovy přinutil systém manipulovat, všelijak obcházet, a prostě různě podvádět. Já netvrdím, že všichni Češi jsou zloději a podvodníci. Jenom tvrdím, že z nutnosti přežití se prostě Češi museli naučit jak žít v systému který je postavený na principu, že nikomu se nedá věřit, a který vlastně by-design pracuje proti lidem. Každý běžný Čech má dnes kontakty na všech správných místech, nebo v tom horším případě ví koho kde a kolik má podplatit. Nikdo dnes už skoro nic nevyřizuje oficielní cestou: od zapsání dětí do kroužku, přes návštěvu doktora, až po koupi baráku. Začal to být takový národní sport: kdo co kde dokáže obejít. A někdy i za cenu že to nakonec stojí víc peněz! Ale obešel systém, a tedy je borec. Byli doby kdy člověk i k jednoduchému nákupu, třeba televize, potřeboval mít kontakty v krámě. Dnes už tohle je směšné – a to je pokrok.

Já jsem v takovém systému nevyrostl. Já jsem vyrostl v systému kde veliká většina lidí které potkáte na ulici od prvního momentu nehledají způsob jak vás využít, na vás vyzrát, nebo vás podvést. Na nějaké podpulťáky, podmíráky, nebo kšefty za zády se vám většina lidí na západě vysere. Ano, jsou na západě podvodníci a zloději, ale per-capita jich je méně. A hlavně, na rozdíl od Čechů, když okrádají tak stát nebo pojišťovny, a ne důchodce a malé děti. Ale já jim to vlastně nemám za zlé, protože tohle v nich bylo vypěstované Habsburky, Nacisty, potom Komunisty, a dnes Demokracií.

Když jsem přišel zpátky do Čech po 20ti letech, a hned jsem začal pracovat (poprvé v Čechách), tak jsem toho najednou potřeboval hodně: občanku, bankovní konto, registrovat se u zdravotní pojišťovny, auto, atd. No a protože jsem v tomhle systému nevyrůstal, tak jsem neměl známosti na žádném správném místě. Dokonce jsem ani nevěděl, že bych měl mít známosti na nějakém místě! Nikdy jsem nic takového neřešil v systému který pracuje proti vám, a jako naivka jsem to řešil jak jsem znal. Přišel jsem třeba na pojišťovnu a spustil – nebo oni slyšely: “Dobrý den. Já jsem právě spadl z višně, a potřeboval bych si pojistit děti. Nikdy v životě jsem neměl občanský průkaz, a nemám ani tušení jak si zařídit trvalý pobyt. Mohla byste mi prosím pomoc?” No ty ze mě samozřejmě byli nadšený. Během pár měsíců jsem byl známí po celé Praze jako “ten exot z Kanady.”

Když jsem přijel s přítelkyní do Irska, tak koukala že jsem okamžitě dokázal zařídit všechno: bydlení, školy pro děti, doktory, “něco” co i v Čechách u soudu prošlo jako trvalý pobyt, auto, pojistku, práci, atd. A všechno bez jakýchkoli známostí. Tohle Češi neuměj. A tady se dostáváme k tomu, co mě na Čehounech (Češi co dlouhodobě, ale ne permanentně, bydlí na západě) vadí. Přijedou, a hned zkoušej prokouknout systém. V nějakých případech to je relativně lehké. Pak jdou do hospody a vytahují se, jako správní Češi, co kde obešli. Ale zápaďáci jim na to serou, a brzy se s nimi přestanou bavit. Ale v nějakých případech to nejde obejít, tak zase podle jejich znalostí to zkoušej podplatit. Na to jim zápaďáci také serou. A potom si Čehouni v hospodě stěžují: “Tady jsou všichni blbci! Tady je všechno na hovno! Už se nemůžu dočkat až tady odsuď odjedu zpátky do Čech.”

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

