SiKing

June 18, 2008

Češi tady a Češi tam – kulturní šok

Filed under: cechy,eire — SiKing @ 1:52 pm
Tags: ,

Už jsem z Česka přes tisíc kilometrů a přes dva roky pryč, a stále mi tam hejbaj žlučí!

Jak už jsem jednou psal, já v Čechách nesmím vlastnit auto (nebo cokoliv jiného). Prostě a stručně: jsem sice rozený Čech, mám pas a občanství (i s kulatým razítkem!), ale nemám Český nejdebilnější vejmysl: trvalý pobyt! Nemám trvalý pobyt, protože legálně jsem ho jednou ztratil a dnes odmítám podplatit nějakého Čecháčka abych se u něho mohl napsat. Existuje možnost, že se přihlásím někde na radnici, ale tam mají kecy, že napřed potřebuji nějaký jiný kus hadru (s kulatým razítkem samozřejmě) z místa kde jsem byl naposledy vedený. Já se jim na to vysral. Takže nesmím nic vlastnit, jako třeba auto. Čechy jsou jediný národ na světě, o kterém vím, který si vymyslel takovouhle píčovinu! Všude jinde na světě smíte přijet, koupit si auto, přihlásit si ho, pojistit si ho, a jezdit. Potom ho prodat a pokračovat dál v cestách.

Takže já mám teď auto, registrované v Čechách na “kámoše”, a jezdím s nim v Irsku. Teď už je to vrak, kterého se jenom chci zbavit, protože je dražší to dovést zpátky do Čech na likvidaci než kolik to má hodnotu. Tady v Irsku to nikomu nedokážu prodat, ale klidně to můžu tady odvést na vrakoviště kde si to rádi vezmou. V pár případech mi za to možná daj i stovku. Problém je, že Čecháčci potřebují doklad o ekologické likvidaci vozidla, nebo to prostě neodhlásí a bude se nadále muset platit povinné ručení na auto které neexistuje, ale bohužel jenom prakticky a Češi hrají jedině na teorii. Takovejhle protokol, s razítkama, překladama, a já nevím co ještě, se jen tak v zahraničí nesežene. V zahraničí je většina lidí slušných, a dá se jim věřit. Hlavně když se jedná o něco jako zlikvidovat vrak auta. Možná mi napíšou ručně něco jako dopis, kde bude ruční podpis, a v lepším případě i nějaké razítko které si možná zakoupili někde přes Internet aby jako vypadali důležitě. Ale s Českým “protokolem” se to nedá srovnávat. Samozřejmě to můžu někde svalit ze skály a nahlásit to na policii jako ukradené, ale proč musím podvádět? Prostě i slušnej občan, musí mít správné známé a musí různě obcházet systém aby dokázal vyřídit něco co potřebuje. V Čechách nic normální legální cestou nejde!!!

Tohle si myslím, že je jádro nedorozumění, mezi Čechy kteří utekli a už delší dobu bydlí na západě a Čechy kteří přežili komunismus a nadále žijí v Čechách. Jedna skupina nerozumí proč druhá nechce zpátky do toho blaha, a druhá skupina nerozumí proč ta první chce dobrovolně žít v takovém neuvěřitelném bordelu.

1 Comment »

  1. Hm, sice zo Slovenska, ale tak smutne podobne. Ked sa cokolvek riesi legalen, tak je to problem.
    Kamos staval chalupu, chcel cisitcku, ze nebude robit bordel cez zumpu, …
    Keby vedel co to stoji nervov, on ktory nechcel zakaslvat zivotne prostredie bordelom na to doplatil najviac, tona papierov, povoleni, vyjadreni, ……
    Keby mal zumpu, tak nema problem tusim jedna ziadost, a je to. Pripadne by ju “ekologicky otvoril”, ako to niektori praktizuju, alebo pustaju do potoka.
    Je trapne, ze ked clovek nechce byt prasa, tak ma problem..

    Comment by Anonymous — November 19, 2015 @ 12:22 am | Reply


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

